Joi 31 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Trei piese liturgice
Misericordias Domini K 222 (205a)
Ave Verum corpus K 618
Inter natos mulierum K 72 (74f)
REQUIEM K 626
pentru soliști, cor și orchestră
Dirijor: Cristian Neagu
Soliști:
Renáta Gebe-Fügi soprană
Aura Twarowska mezzosoprană
Eusebiu Huțan tenor
Sebastian Balaj bariton
Prin intermediul călătoriilor sale în centrele muzicale importante ale Europei, copil fiind, Mozart a ajuns să asimileze cele mai însemnate curente muzicale ale vremii și i-a cunoscut pe cei mai de seamă reprezentanți ai acestora, o serie de lucrări religioase semnate acum fiind fructul acestor studii și întâlniri, care au culminat cu primirea sa la celebra „Accademia Filarmonica di Bologna”, în anul 1770, la vârsta de paisprezece ani.
De la offertoriumul Sf. Ioan Botezătorul, „Inter natos mulierum” K 72, scris în 1771, până la construcția nefinalizată a Recviemului K 626, capodopera detașată de corpul creațiilor sale religioase, care impresioneaza prin trăsăturile sale subiective și pe care Mozart a semnat-o în 1791, în anul dispariției sale, creația spirituală mozartiană este un capitol de o frumusețe și profunzime uluitoare.
Vă invităm în această ultimă seară de octombrie la o călătorie în lumea muzicii sacre, un teritoriu în care contrapunctul baroc se întâlnește cu sensibilitatea unică, aproape romantică a genialului muzician, un demers care reunește vocile corului academic, pregătit de Robert Daniel Rădoiaș, acompaniamentul ansamblului simfonic, susținut de la pupitrul dirijoral de Cristian Neagu și soliștii invitați, Renáta Gebe-Fügi (soprană), Aura Twarowska (mezzosoprană), Eusebiu Huțan (tenor), Sebastian Balaj (bariton).