• Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 1 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 2 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 3 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 4 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 5 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 6 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 7 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 8 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 9 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 10 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 11 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 12 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 13 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 14 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 15 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 16 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 17 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 18 din 19

  • Eumenidele spectacol de opera oct 2017 Filarmonica Arad

    — Imaginea 19 din 19

Spectacol de operă realizat în colaborare cu Centrul Cultural „Aurel Stroe” Buşteni

Cu participarea extraordinară a saxofonistului Daniel Kientzy (Franţa)

Dirijor: Cezar Verlan

Distribuţie:
Atena – Cosmina Ivan
Oreste – Cristian Ardelean
Apollo – Nicolae Haţegan
Corul Eriniilor/Eumenidelor
Ana Maria Stănoia, Cosmina Şerban, Corina Chetrean, Ovidiu Cozma,
Alexandru Șuca, Bogdan Sărăcin
Constantin Spurcaciu – asistent regie și figuraţie
Grigore Golubeanu – lumini şi figuratie
Alexandru Voinea – scenografie şi figuraţie
Regia colectivă

Finalul trilogiei „Orestia” de Eschil îl găsește pe eroul central, Oreste, fiul lui Agamemnon, hăituit de erinii, ființe subpământene care pedepseau faptele odioase. Prin hotărârea zeiței Atena, el va fi judecat de Apollo împreună cu arhonii Areopagului pentru omorârea propriei mame, Clitemnestra, ucigașa lui Agamemnon. Nu atât așteptarea deznodământului, cât dialogurile alerte și trăirile intense conferă construcției dramatice o desfășurare palpitantă.

Muzica lui Aurel Stroe dă viață principiilor teatrului antic într-o manieră modernă, deopotrivă esențializată și inteligibilă, vădind trăsături melodico-ritmice clare, surprinzător de captivante, în contextul percepției muzicii noi.

Rod al colaborării dintre Filarmonica „Banatul” din Timișoara și faimosul saxofonist francez Daniel Kientzy, spectacolul „Eumenidele” a fost aplaudat de-a lungul anilor în trei distribuții la Roma, Paris și Basel, iar în cea actuală (care propune o regie colectivă, muzicienii manevrând în timpul spectacolului scenografia și luminile) la Milano.

Nu în ultimul rând, este o ocazie excepțională de a asista la o adevărată demonstrație de virtuozitate a artistului francez care oferă, pe toată durata operei (o oră) momente unice, cum sunt cântatul la două saxofoane simultan sau folosirea enormului (și rarisimului) saxofon contrabas. Toate argumentele unui spectacol EVENIMENT!

Portret – Cezar-Mihail Verlan

Cezar-Mihail Verlan este absolvent al Universităţii de Vest din Timişoara, Facultatea de Muzică şi Teatru, specializările Pedagogie muzicală şi Stilistică interpretativă (Dirijat cor – clasa Maestrului Diodor Nicoară) şi al Academiei de Arte George Enescu din Iaşi, specializarea Dirijat orchestră (clasa Maestrului Dumitru Goia). Este membru fondator şi dirijor al corului de cameră Cantemus şi al orchestrei de cameră Intermezzo, formaţii alcătuite din studenţi şi profesori ai Universităţii de Vest din Timişoara. A urmat cursuri de perfecţionarea în arta dirijatului cu David Crescenzi, Dumitru Goia, Petre Sbârcea, Gergely Kaposi, Diodor Nicoară, Nicolae Gîscă. Între anii 2008-2015 a fost asistent universitar la Universitatea de Vest din Timişoara, Facultatea de Muzică şi Teatru la disciplinele Ansamblu coral şi Dirijat coral. În prezent, începând cu luna ianuarie 2016, în urma unei preselecţii naţionale, este dirijor asistent al Corului Naţional de Cameră Madrigal – Marin Constantin. A colaborat cu muzicieni de renume internaţional precum Aura Twarowska, Sorin Petrescu, Daniel Kientzy. Abordează un repertoriu vast, de la muzica veche la cea contemporană.

Portret – Daniel Kientzy

Născut la Perigueux în 1951, Daniel Kientzy a studiat la Conservatorul din Limoges cu M. Decouais. A urmat apoi cursurile Conservatorului din Paris și în paralel, cele ale Conservatorului din Versailles (unde a studiat contrabasul). De asemenea, s-a dedicat studiului muzicii vechi și diferitelor instrumente de epocă, formând ansamblul Musica Ficta, al cărui repertoriu cuprinde muzică medievală, renascentistă și barocă. Circumstanțe diverse l-au determinat să studieze muzica electroacustică și tehnologii de înregistrat și de procesare a sunetului, obținând diploma de doctorat în Estetică, Științe și Tehnologii.

A început o strânsă colaborare cu numeroși compozitori contemporani, care a condus la realizarea în premieră a peste 650 de lucrări ale acestora. În același timp, a decis să se dedice în exclusivitate saxofonului și muzicii noi, fiind și un foarte talentat improvizator. Ca solist, a realizat peste 90 de discuri în diferite ţări: Franţa, Spania, Portugalia, Coreea, Danemarca, SUA, România, Rusia etc.

Trebuie menționat faptul că este singurul muzician din lume care cântă pe toate cele șapte tipuri de saxofoane, pe care le stăpânește cu multă măiestrie.

Prin producțiile sale fonografice, pe care le consideră o formă de interpretare în sine, Daniel Kintzy întruchipeză pe deplin conceptul actualizat de “interpret total”.

Şi-a multiplicat activităţile, publicând tratatul Les sons multiples aux saxophones (Marele Premiu SACEM 1982), la Editura Salabert, unde conduce „Colecţia Saxofon”. În 1990 şi-a publicat teza Saxologie, care a primit în anul 2002, Marele Premiu SACEM.

Logo AFCN
*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

publicat la 14 Aug 2017

Accesul publicului este gratuit, în limita locurilor existente în sălile în care se desfășoară fiecare eveniment din cadrul festivalului.

Informații la telefon 0730 643 695